پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۴۹:۴۱

کاهش واردات LNG چین از آمریکا با ادامه جنگ تجاری

باشگاه خبری فراساحل: کاربران نهایی و تامین کنندگان چینی متعدد پیش بینی کردند تعرفه ۲۵ درصدی که دولت این کشور برای واردات LNG آمریکا پیشنهاد کرده است، احتمالا مانع خرید محموله‌های تکی آمریکایی در آینده نزدیک خواهد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل به نقل  از پایگاه اینترنتی پلاتس، وزارت بازرگانی چین جمعه گذشته اعلام کرد اگر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، به تهدید خود برای تشدید اختلافات تجاری با چین ادامه دهد، ممکن است تعرفه ۲۵ درصدی برای محموله‌هایLNG آمریکا وضع کند. کاربران نهایی LNG چین به پلاتس اعلام کردند اگر این تعرفه‌ها اجرایی شوند، هزینه LNG آمریکا بالاتر از حدی خواهد بود که شرکت‌ها توانایی خرید محموله‌های تک را در آینده نزدیک داشته باشند. یک منبع در یک شرکت دولتی چینی گفت: حتی اگر تقاضا هم قوی باشد تعرفه ۲۵ درصدی چیزی نیست که بتوانیم آن را جذب کنیم. بنابراین تا زمانی که ابهامات پیرامون تعرفه ادامه پیدا کند، تردید وجود دارد که خریداران محموله‌های LNG تکی زیادی از آمریکا خریداری کنند.

چین در حال حاضر شاهد افت حجم واردات LNG آمریکا بوده و طی ماه‌های ژوئن و ژوییه مجموعا چهار محموله در مقایسه با پنج محموله در ماه مه وارد کرده است. طبق آمار "اس اند پی گلوبال پلاتس آنالیتیکس"، این کشور در فاصله ژانویه تا ژوییه بیش از ۱.۸۸ میلیون تن LNGآمریکا را وارد کرد در حالی که میزان واردات در کل سال میلادی گذشته ۱.۶۱ میلیون تن بود. حتی اگر تعرفه‌های وارداتی اجرایی نشوند، ابهام پیرامون تعرفه‌ها باعث خواهد شد واردکنندگان یا واردات LNGآمریکا را متوقف کنند یا آن را به کشورهای دیگر بفروشند. چین در ژوئن ۱۴.۶۵ میلیون بشکه نفت خام آمریکا را خریداری کرد که رکورد بالایی بود اما این حجم در ژوییه بیش از نیمی کاهش یافت و به تنها ۶.۹ میلیون بشکه رسید.



  کد خبر : 5764
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :